hledat Ubytování
Moje ubytování
+420 774 22 77 11

autobus. doprava z ČR

Autobusová doprava do Chorvatska - pohodlná cesta a komfort pro klienty do všech letovisek jižní Dalmácie. Odjezd autobusu z České republiky do Chorvatska je každý pátek a každou sobotu z Chorvatska zpět do ČR. - (předpokládanou hodinu nástupu upřesníme již v době potvrzení rezervace autobusu)

Cena od 2.300,-Kč - tam i zpět jednosměrná cesta - od 1.500,-Kč


Zavazadla do 15kg na osobu zdarma Stornopodmínky: do 30dnů před odjezdem 10%, od 30 do 5dnů před odjezdem 50%, méně než 5 dnů storno 100% z ceny dopravy.


Jaký je čas příjezdu do jednotlivých letovisek v Chorvatsku?

Čas příjezdu je závislý na dopravní situaci po cestě, zejména na průjezdnosti dálničních tunelů a hustotě provozu na Jadranské magistrále. Situace se velmi liší i termín od termínu s ohledem na začátky celostátních dovolených v sousedních zemích zejména v Rakousku a Německu. Vždy se snažíme aby Vaše cesta autobusem byla co možná nejrychlejší a nejpříjemnější. Orientační čas příjezdu je možné stanovit mezi 5:00 a 9:00

Jaký je čas příjezdu zpět do České republiky?

 Příjezd do Prahy - konečné zastávky - bývá v neděli okolo 11:00, čas je opět velmi závislý na dopravní situaci po cestě, zejména dopravních omezeních, kolonách atd.

Zastavuje autobus vždy na všech zastávkách uvedených v jízdním řádu?

Do Chorvatska nám každý termín odjíždí více autobusů. V hlavní sezoně až 5. Zastávky mají rozdělené tak, aby zastavovali co možná nejméně. Obvykle to bývá kolem 6ti zastávek na každý autobus. To platí pro cestu tam i zpět.

Mohu si změnit místo nástupu nebo výstupu již zakoupené cesty?

Ano, můžete, změna je bez problému a zdarma. Změnu je nutné oznámit emailem, nejlépe jako odpověď na některý z potvrzujících emailů, které vám přišly po vyplnění objednávky. V emailu musí být uvedeno přidělené číslo objednávky. Nejpozději lze místo odjezdu změnit do středy před odjezdem. Pokud provádíte změnu místa návratu až z Chorvatska, můžete změnu poslat SMS zprávou na číslo +420602287392, opět nejpozději do středy před odjezdem zpět. Změna je platná pouze, pokud byla z naší strany potvrzena (to je jen ochrana proti nedoručeným emailům a SMS, se změnou samotnou nebývá problém).

Pokud objednám přepravu pro několik osob, budeme sedět v autobuse pohromadě?

ANO, osoby na společné objednávce VŽDY automaticky posazujeme v autobuse pohromadě. Případně můžeme na základě požadavku posadit pohromadě osoby i z více objednávek.

Mohu si vybrat konkrétní místo k sezení?

 Konkrétní sedadlo si bohužel vybrat nemůžete, ale pokud máte určitý požadavek např. přední část autobusu, zadní část autobusu, levá strana, pravá strana atd., vždy se snažíme vyjít klientům vstříc a v rámci možností vždy připravujeme zasedací pořádek dle těchto požadavků. Prioritou je, aby cestující, kteří jedou spolu, vždy seděli pohromadě. Dále se u požadavků na místo k sezení přihlíží k datu, kdy byla objednávka odeslána. Přednost má samozřejmě objednávka, která přišla dříve.

Jak se dozvím čas odjezdu z Chorvatska?

Pokud Vám neoznámíme jinak platí zvýrazněný čas na jízdním řádu. U zastávek, kde je čas označený SMS oznamujeme čas odjezdu vždy v pátek večer (cca. ve 21:00) před odjezdem pomocí SMS. Pokud je nutné čas odjezdu dodatečně změnit, zejména s ohledem na dodržení povinné bezpečnostní přestávky řidičů, oznámíme vám změnu času opět pomocí SMS. Proto je bezpodmínečně nutné uvádět při objednávce číslo mobilního telefonu a den před odjezdem a zejména v den odjezdu mít telefon nabitý a zapnutý.

Jaké doklady potřebuji při nástupu do autobusu?

Při nástupu do autobusu naprosto postačí, když nahlásíte řidiči svoje jméno(a), označí si vás jako nastoupené, sdělí čísla vašich sedadel a uloží zavazadla do zavazadlového prostoru.

 Jak poznám do kterého autobusu mám nastoupit? Naše autobusy jsou zřetelně označeny logem JADRANEXPRES za oknem a při nástupu v Praze i na boku autobusu za předními dveřmi. Pokud je našich autobusů na zastávce více, informujte se u jednoho z nich, do kterého patříte. Až poté si nechte naložit zavazadla a nastupte. Autobusy mají většinou bílou barvu a v 99% případů jsou značky Mercedes. Obrázek v úvodu našich stránek je pouze ilustrativní (zejména co se barvy týká), ale typ autobusu je ve většině případů shodný.

Cestuji s dítětem, je možné vzít do autobusu dětskou sedačku?

Ano. Sedadla v autobusech jsou vybavena dvoubodovým bezpečnostním pásem (stejně jako např. v letadle). Pomocí tohoto a přídavného pásu dokážeme dětskou sedačku upevnit. Toto je nutné uvést jako zvláštní požadavek v objednávce.

Poskytujete nějaké dětské slevy?

Cena dopravy je vypočítaná na jedno sedadlo v autobuse. Každá osoba bez ohledu na věk musí mít z důvodu bezpečnosti a předpisů své vlastní sedadlo. Na dítě, bez ohledu na jeho věk, nelze tedy žádnou slevu uplatnit.

Je možné si připlatit hmotnost zavazadla nad limit 15kg?

Bohužel to možné není. Uvedený limit se týká všech zavazadel na osobu. Celkovou povolenou hmotnost naloženého autobusu nelze překračovat, zejména hrozí riziko, že autobus bude po cestě kontrolními orgány převážen a následně odstaven pro porušení předpisů. Proto je hmotnost zavazadel takto limitována. Nicméně pokud například cestují dva dospělí a dvě malé děti, lze samozřejmě přihlédnout k nízké váze dětí a naložit rodině i těžší zavazadlo. Pokud ale například pojede cestující sám a poveze si jídlo na 14dnů, určitě bude mít hmotnost zavazadel nad limit a přepravní podmínky nesplní.

K čemu vám slouží informace o věku cestujícího v objednávce?

Při konečné přípravě zasedacího pořádku je věk jedním z několika faktorů, ke kterým přihlížíme při určování sedadel pro jednotlivé cestující. Například děti nesmí sedět na předních sedadlech. Tato položka objednávky je samozřejmě nepovinná, ale její vyplnění nám pomůže a přispěje k celkovému pohodlí cestujících v autobuse.

Mohu cestovat do Chorvatska na občanský průkaz?

Praxe je taková, že již několik let cestování na občanský průkazbez problému funguje - je nutný novější občanský průkaz se strojově čitelnou zónou. Nicméně v případě odepření vstupu ze strany chorvatských celních orgánů, se nelze nikam odvolat, protože neexistuje ani mezistátní dohoda či úmluva. Možnost vstupu na občanský průkaz je pouze JEDNOSTRANNÁ benevolence chorvatských úřadů. Stanovisko Ministerstva zahraničí ČR najdete zde: MZV.cz