hledat Ubytování
Moje ubytování
+420 774 22 77 11

vlastní doprava z ČR

Vlastní doprava ČR - Makarská riviéra

Orientační informace km:

Praha -- Makarská riviéra 1 150 km
Brno -- Makarská riviéra 950 km

Než se vydáte osobním automobilem na cestu, nezapomeňte na „Zelenou kartu“ - pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla v zahraničí.

Pro přechod z ČR do Rakouska (je nutná dálniční známka)

RAKOUSKO

nové ceny dálničních známek

Jízda na rakouských dálnicích a rychlostních silnicích je povolena pouze s dálniční známkou (něm. Die Vignette), která se nalepuje na přední sklo vozidla.

Roční - 80,60 Eur

2-měsíční - 24,20 Eur

10-ti denní - 8,30 Eur

Dálniční známky se prodávají u benzínových pump a ve směnárnách v Čechách (v blízkosti hranic) i v Rakousku. Vzhledem k tomu, že hraniční přechody prakticky přestaly existovat, není tedy možno koupit dálniční známky přímo na hranicích, jako dříve. Nenechávejte nákup známek na poslední chvíli, neboť se může stát, že vámi požadovaný typ známky (především 10-denní) nebude k dostání.

Předem je možno rakouské dálniční známky koupit v některých cestovních kancelářích, např. Autoturist, na pracovištích Ústředního automotoklubu - ÚAMK (pražské ústředí je v Praze 4 , Na Strži 9) a Autoklubu Bohemia Asistance - ABA a na dalších místech. V ÚAMK se prodávají dálniční známky za tyto ceny v Kč (k 1.12.2010 do 28.2.2011):

Kromě dálniční známky se platí i některé horské silnice, tunely a mosty. Uvádíme pouze ty placené úseky, které připadají v úvahu pro tranzit do Chorvatska. Uvedená cena mýtného je pro vozidla do celkové max. hmotnosti 3,5 t:

na dálnici A 10 Salzburg - Villach: Taurská dálnice s Taurským a Katschberským tunelem (Tauernautobahn - Tauerntunnel a Katschbergtunnel) - 9,50 EUR. Placený úsek se dá objet po kvalitních horských silnicích přes průsmyky Tauernpass a Katchbergpass s minimem km navíc, avšak značným převýšením.

na dálnici A 11 Villach - Slovinsko: tunel pod Karavankami (Karawankentunnel) - 6,50 EUR.

na dálnici A 9 Wels - Graz: Bosrucký tunel (Bosrucktunnel) - 4,50 EUR. Bosruckému tunelu se lze vyhnout menší objížďkou z města Spital am Pyhrn po silnici č.138 přes Pyhrnpass (945 m), Liezen zpět na dálnici.

na dálnici A 9 Wels - Graz: Gleinalmský tunel (Gleinalmtunnel) - 7,50 EUR. Gleinalmskému tunelu se lze vyhnout objížďkou přes Leoben a Bruck an der Mur, vede krásným údolím řeky Mur (84 km).

Průjezd Vídní po dálnici bývá rychlý, pokud zde není špička (pozor tedy mezi 7 -- 9 hodinou ranní a 15 -- 18 hodinou odpolední). Jinak průjezd Rakouskem je bezproblémový a rychlý.

SLOVINSKO -- hraniční přechod Šentilj

Dálniční poplatky:

Roční - 95,00 Eur

2-měsíční - 30,00 Eur

týdenní - 15,00 Eur

CHORVATSKO -- hraniční přechod Gruškovje -- Macelj

Za přechodem cca 15 km začíná dálnice směr Zagreb. Na obchvatu Záhřebu (na jihozápadě) je u dálnice velké odpočívadlo s názvem "Plitvice" (název je trochu matoucí) s velkým parkovištěm, restaurací, velkými WC a umývárnou uvnitř, hotelem, kempem, benzínovou pumpou atd., sloužící jako častá zastávka při cestě k moři. Po dálnici pokračuje cesta až do Karlovace. Dále viz trasa

Trasa dálnice D1:

Macelj - Zagreb = 48 kn

Zagreb -- Split -- volný úsek dálnice Šestanovac = cca 420 km

Zagreb -- Split -- Šestanovac - cena za osobní automobil 197 HRK

Exit Šestanovac -- Makarská riviéra = 10 km

Trasa „stará“ cesta:

Zagreb -- z D1 exit na Karlovac -- E 71 směr Plitvická jezera - Gračac - Knin - Sinj -- směr Split

kde opouštíte dálnici a pokračujete po silnici E 71 směrem na Slunj.

Poplatky:

Macelj -- Zagreb -- 48 kn
Zagreb -- Karlovac -- 18 kn

Z Karlovace vede cesta nejprve rovinou, pak řídce osídlenou pahorkatinou Kordunu. Silnice se až do Slunje střídavě přibližuje k řece Koraně. Počínaje Karlovacem jsou podél cesty patrné stopy válečného konfliktu z 90. let 20. stol. - zničené ohořelé či rozstřílené domy apod. Na celé trase až k pobřeží se stále nedoporučuje v zájmu vlastní bezpečnosti vstupovat na označená a ohraničená území, která mohou skrývat nevybuchlou munici, a do volné přírody mimo vyznačené cesty nebo do válkou zničených objektů.

První větší obcí je malebné městečko Slunj (hotel, restaurace). Za Slunjí se terén postupně zvyšuje až k velmi navštěvovaným Plitvickým jezerům (hotely, restaurace, kempy) a tento úsek je obzvláště při sobotních výměnách rekreantů velmi vytížen a v sezóně se zde vyskytují dlouhé kolony, které cestu velmi zpomalují. Na silnici, která vede podél národního parku, zdržuje provoz množství velmi pomalu jedoucích aut s obytnými přívěsy nebo s loděmi a plná čára zde neumožňuje předjíždění. Také provoz kolem několika parkovišť národního parku přináší zpomalení a časté kolize.

Za městem Gračac silnice stoupá do průsmyku (802 m) a dále vede četnými zatáčkami do Kninu.

Po levé straně se tyčí vrcholky Dinárského pohoří, po kterých vede hranice s Bosnou. Kvalitní silnice se zatáčkami pokračuje k malebnému Peručskému jezeru, dlouhému 20 km. Silnice podél jezera (možnost koupání) je trochu rovnější. Jezero tvoří krásnou scenérii s horami po obou stranách, po levé stále (až k Sinji ) Dinarské pohoří, po pravé masív Svilaja. V závěru vede cesta úrodným Sinjským poljem přes Sinj až do Brnaze. V Brnaze neodbočíte na Split, ale budete pokračovat dále vnitrozemím přes Trilj až na křižovatku Cista Provo, kde vpravo odbočíte na Makarska.